50 odstínů temnoty - recenze

1. března 2017 v 23:46 | Lolo Ta Bella |  Video

Na úvod bych se ospravedlnila, že NEJSEM ŽÁDNÝ FILMOVÝ KRITIK a vím, že právě tento film dostal dost velkou vlnu krikiky. Ráda bych k němu však vyjářila svůj názor, z pozice normálního diváka. (Podotýkám, že o sobě ve většině případech netvrdím, že jsem normální a toto je výjimka)

"Tento film vypráví o sadistickém miliardáři Christianu Greyovi, kterého přišla vyzpovídat pro článek do studentského časopisu "šedá myška" Anastasia. Přestože se ji Grey svým chladným a odměřeným chováním snaží odradit, má ho plnou hlavu, což ještě prohloubí jejich opakovaná pracovní setkání. Bez ohledu na to, že ji varuje, jak je komplikovaný a ve zlověstných náznacích mluví o svém specifickém vkusu, není Anastasia jeho přitažlivosti schopná odolat. Ani Grey však není vůči téhle plaché dívce imunní a postupně ji začne otevírat dveře do své třinácté komnaty. Pokud do nich Anastasia vstoupí, pozná pravého Christiana Greye. Na posteli určené jen pro vyvolené zároveň pozná pravou Anastasii - své touhy, své vášně, svou živočišnost..."

Ještě předtím, než jsem viděla zfilmovanou verzi, četla jsem všechny tři knihy. Měla jsem srovnání a stejně tak, jak je tomu u většiny filmů, z knihy se tam vyskytla sotva třetina příběhu... Nepopírám, že mě to svým způsobem zklamalo, protože šlo v některých případech o části, které byly pro příběh dost podstatné... Nebudu tu vypisovat konkrténí případy, protože to bych tu byla do rána (každá kniha je totiž doslova "bichle") :-D a navíc pochybuji, že by se to někomu chtělo celé číst. ;-)

No zkrátka, film na knihu bezpochyby nemá, každopádně, nemohů říci, že by se mi nelíbil. Naopak! Každým dnem spatřuji nějakou další a další kritiku a popravdě mi přijde, že ji musí psát někdo zamindrákovaný - bez koruny a s abstinencí sexuálního života. ;-) Navíc myslím, že kdyby to bylo až tak špatné, jak to kritici hodnotí, nemohlo by to zmasit tolik lidí, zejména tedy žen... Holky, přiznejme si, která z nás se nezasnila a nechtěla být ženou, či milenkou Christiana Greye? ;-) Myslím, že v tom rozhodně nebudu sama... V knize byl Christian ztvárněn jako takový "Pan božský", s trochu pochroumanou minulostí, a dokonce i při tom jsem se přistihla, jak ráda bych takového člověka rozptylovala a "zachraňovala" od jeho temných myšlenek a vzpomínek... Zkrátka a dobře, sexy, inteligentního, milého, úspěšného a bohatého Christiana Greye by chtěla téměř každá žena. A teď k tomu jen přidejme románek prosté dívky, do které se Pan božský zamiluje... Do takové představy se s radostí vcítí téměř každá dívka...

Dalším předpokladem úspěchu je i to, že ženy jsou ve většině případech romantičky a z druhé části romantika vyloženě tryská! I když nejsem typická romantička, v tomto ohledu jsem tak smýšlela a snila o dokonakém, romantickém životu, s dokonalým mužem, :-)

VELMI BYCH OCENILA hudbu, která atmosféru celého filmu dokonale podtrhovala!

Herecké výkony byly myslím o dost lepší než v předchozím díle, zejména výkon Dakoty Johnson, coby Anastasie... Jamie Dornan v roli Christiana mě nadchl už od počátku...

Erotické scény byly natočeny kvalitně, ale co bych vytkla je to, že tato sága byla a je prezentována především jako BDSM film, ale přitom je zřejmé, že to je jen jakýsi navnazující prostředek a S/M praktiky se tam téměř nevyskytují. Alespoň tedy na můj vkus... :-) :-D Je to spíše romantický film o nestandartním, mileneckém a později manželském páru.

Na filmu jsem byla poprvé s mým nejlepším přítelem a u dvou scén jsem dokonce začala ronit slzy... Ale nebyla jsem v tom sama, i on měl nakrajíčku ...no a druhý den jsme šli do kina znovu. :-D Přesto, že jsem film viděla už podruhé, nemohla jsem se dočkat, až bude někde ke ztažení na internetru a budu se na něj moci znovu podívat. :-D Má přání byla vyslyšena a za pár dní jsem film našla na internetu. Tentokrát jsem přemluvila mamku, která tento film původně vidět nechtěla. ...a povím vám, brečela u toho jako želva a byla nadšena! :-D :-)

Zkrátka a dobře, u mě má tato sága úspěch a určitě jsem film neviděla naposledy! Přesně za rok se můžeme těšit na třetí díl - Padesát odstínů svobody a už teď se jej nemohu dočkat!!!

Závěrem bych napsala, že každý na to můžete mít úplně jiný názor a já vám jej nemohu upírat, protože každý z nás má nějaký vkus, tak proč se o něj nepodělit... ;-) Věřím však, že pozitivní pohled na tento film nemám zdaleka jen já...

Budu ráda, když mi do komentáře napíšete svůj názor, ať je jakýkoliv! :-)

Těším se na vás u příštího článku!

Lolo Ta Bella